Görev, Yetki ve Sorumluluklar

  1. Hasta ve Çalışan Güvenliğinin Sağlanması,
  2. Hasta ve Çalışan Memnuniyetinin Sağlanması,
  3. Etkinlik ve Etkililiğin Sağlanması, 

    olmak üzere 3 ana hedefe odaklanan ve sürekli iyileşmeyi ilke edinen Kalite Direktörlüğümüz  görev, yetki sorumlulukları;

  • Hastanemizde yürütülen ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemi ve Sağlıkta Kalite Standartları-Hastane çalışmaları ile ilgili olarak; faaliyetlerin planlanması, uygulanması, değerlendirilmesi, aksaklıkların düzeltilmesi ve önlenmesi konularında gerekli her tür koordinasyonu sağlamak,
  • Kalite çalışmalarının hastanemizde bir kültür haline gelmesini sağlamak için, eğitim faaliyetleri düzenlemek,
  • Kalite çalışmalarının temel bileşenlerinden dokümantasyon (proses, talimat, prosedür, formlar, kontrol listeleri vb.) ve kayıtların kontrolüne ilişkin çalışmaları yürütmek,
  • Kalite Yönetim Sistemi ile ilgili çalışmalarda Üst Yönetim ve diğer kuruluşlar ile işbirliği içinde olmak,
  • Hastanemizde kalite çalışmalarının durumunu değerlendirmek için, iç tetkik/öz değerlendirme sürecini planlamak, uygulamak, sonuçları Üst Yönetim ile paylaşmak ve yönetimsel olarak alınan kararların uygulanması için çalışmalar yapmak,
  • Kalite çalışmalarının kolaylaştırıcısı olarak kurulan tüm komitelerde (Hasta Güvenliği, Çalışan Güvenliği vb.) komite çalışmalarına katılmak,
  • Hastanemiz süreçlerinden hasta ve çalışanlarımızın memnuniyetini belirlemek için dönemsel anketler uygulamak, analiz etmek ve sonuçları Üst Yönetim ile paylaşmak, önlem alınması gereken konulara ilişkin planlamalar yapmak,
  • Bölüm/birim bazında kalite ölçütü olarak belirlenen göstergelerin izlenmesinde gereken koordinasyonu sağlamak ve verilerin analizine ilişkin görüş bildirmek,
  • Hastanemizde ilgili kuruluşlar (TSE ve Sağlık Bakanlığı gibi) tarafından gerçekleştirilen kalite değerlendirmeleri sürecini yönetmek,
  • Kalite Direktörlüğü çalışmalarını ve sonuçlarını özetleyen yıllık Performans Raporunu hazırlamak ve yönetime sunmaktır.
background image